zaterdag 16 maart 2013

Schooltalk


En dit is dan mijn veel naar gevraagde school. In dit blogartikel vertel ik jullie er nog meer over. Ook vind je in dit artikel schooltips en andere dingen, naast mijn eigen school.


Mijn school heeft 3 verdiepingen, en een begane grond. Het bestaat uit 4 vleugels. De Z- de O- De W- en de N-. Zo kan je makkelijk je lokaal vinden.

Mijn school heet het Zaanlands Lyceum, en zo zien de gangen eruit.

Schooltips

- Neem goede, stevige schoolspullen waar je zeker weten geen spijt van krijgt. Bespaar je geld mee.

- Koop niet te vaak eten in de kantine, bij de albert heijn is het goedkoper!

- Neem een grote tas waar ook grote mappen in kunnen.

- Plan goed in je agenda.

- Houd je schoolsite goed in de gaten voor nieuws.

- Leer in tussenuren nog even goed door.

- Doe gewoon je best.

Veel mensen kunnen zich niet concentreren tijdens het maken van huiswerk of leerwerk. Vraag aan je ouders  een aparte kamer, waar niks anders in staat dan een bureau, een stoel, een lampje en desnoods je computer. In een afgelegen ruimte waar niks anders te doen valt als huiswerk kun je je beter concentreren. Heb je geen ruimte voor een aparte kamer, of willen je ouders het niet, maak dan van je kamer een rustige plaats tijdens het maken van huiswerk. Leg je laptop even bij je ouders, en leg zulke spullen even aan de kant. Spullen die niet wegkunnen kun je laten hangen, maar haal zo veel mogelijk uit je kamer.

Xjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten